Total Pageviews

Thursday, March 20, 2014

PRK DUN BALINGIAN : BN VS PKR


Mukah, Jentera Pilihan raya BN perlu turun padang dan bergerak ke pelusuk dan ceruk Kampung-kampung serta rumah-rumah panjang untuk membantu Calon BN dalam menentukan kemenangan besar pada PRK DUN Balingian kelak. Jentera pilihan raya komponen-komponen BN juga hendaklah bekerjasama senada seirama sebagai satu pasukan dan ketepikan segala perselisihan yang akan mendatangkan kerugian pada pihak BN itu sendiri.

Menjadi keutamaan adalah kemenangan calon BN, Mendekati, Mendampingi dan  Merayu adalah strategi dan kaedah yang harus digunapakai untuk meraih sokongan Pengundi yang terdiri dari pelbagai lapisan masyarakat mahupun peringkat umur. Disamping itu juga Jentera BN hendaklah mengkaji strategi serta mengenal pasti dan mencari kekuatan, kelemahan, ancaman serta  peluang pihak lawan. Ini amat penting agar dapat mematah serta menepis segala hujah-hujah dan isu-isu yang di mainkan oleh pihak PKR.

Pihak Pakatan Rakyat sudah pasti akan menendangkan lagu yang sama sahaja seperti pilihanraya yang lepas iaitu menabur dan membuat pelbagai janji itu dan ini,namun itu semua hanyalah janji-janji kosong untuk mereka meraih undi sahaja kerana bagi mereka “Manifesto Bukan Janji”.

Pasti nya rakyat juga tahu janji-janji mereka hanya janji manis semasa pilihanraya saja dan tidak akan dikotakan. Hal ini terbukti setiap kali Pilihanraya umum atau pun “by-election”, PKR pasti akan menabur janji yang tiada hitam putihnya, bulan dan bintang lah,  entah apa lagi yang boleh dipercayai kepada pembangkang. Lainlah kalau yang berjanji itu calon Barisan Nasional, pasti janji dan ikrarnya boleh dipercayai kerana ia disokong oleh kepimpinan Negeri dan Pusat, segala yang di janji akan diambil kira, kerajaan akan sedaya upaya menunaikan dan memenuhi segala janji demi membawa kelangsungan pembangunan dan kemajuan kepada rakyat. Rakyat didahulukan dan Janji di TEPATI….

Keutamaan dan menjadi satu “Key Performance Indicator” (KPI) bagi calon BN adalah menunaikan apa yang dijanjikan ketika berkempen dan bukan seperti calon pembangkang yang amat pandai berdalih dan beralasan ketika tidak mampu menunaikan janji.


Kepada pengundi DUN N. 51 Balingian, pilihlah secara bijak pada 29hb March 2014 ini nanti, kerana pilihan yang betul akan melancar dan melonjak Balingian ke arah Kemajuan dan Pembangunan yang berterusan.

No comments:

Post a Comment